سیستم مدیریت یادگیری برای هر سازمانی می تواند به ارتقا کارمندان کمک کند. اگر می خواهید یک سیستم جدید مدیریت یادگیری را در سازمان خود پیاده کنید ، باید اطمینان حاصل کنید که آموزش آنلاین در داخل سازمان به راحتی انجام می شود. شما باید بهترین راه استفاده از سیستم مدیریت یادگیری را برای دستیابی به خروجی مطلوب سازمان خود بدانید. برای هر سازمانی ، بستر LMS یک سرمایه گذاری مهم برای اطمینان از کارایی است. همچنین بهتر است بررسی کنید که آیا همه کارمندان شما به محتوای آموزشی موجود در بستر LMS به صورت آنلاین دسترسی داشته باشند.

7 نکته مهم در مورد پیاده سازی برای انتقال آسان به LMS جدید :

دسترسی به LMS :  دسترسی  یک عامل بسیار مهم است که باید در سیستم مدیریت یادگیری جدید شما در نظر گرفته شود.

دسترسی جهانی: اگر شرکت شما در بسیاری از نقاط جهان واقع شده است ، باید مطمئن باشید که به محتوای آموزش به چندین زبان نیاز دارید. این به انعطاف پذیری افراد برای دسترسی به پلت فرم آنلاین از هر کشوری کمک می کند.

دسترسی از راه دور: اگر به کارمندان اجازه می دهید از راه دور به آموزش آنلاین دسترسی پیدا کنند ، این امر باعث می شود که آنها در هر زمان یاد بگیرند. کارمندان شما می توانند در ساعات غیر رسمی از خانه یاد آموزش ببینند.

دسترسی به موبایل: اگر سیستم مدیریت یادگیری دارید که از طریق تلفن همراه قابل دسترسی است ، مشارکت کارمندان شما افزایش می یابد. شما باید بررسی کنید که آیا پورتال LMS شما می تواند از طریق تلفن های همراه / تبلت استفاده شود یا با چندین مرورگر سازگار است. این به کارمندان شما کمک می کند تا در حین حرکت یا رفت و آمد بین خانه و دفتر نیز وارد سیستم شده و یاد بگیرند.

دسترسی به اینترنت : شما باید بررسی کنید که آیا سیستم مدیریت یادگیری می تواند با سرعت کم اینترنت کار کند یا خیر ، ویدئو نیز باید بدون مشکل بافر اجرا شود. سیستم های مدیریت یادگیری مختلفی وجود دارد که به کاربران امکان می دهد بدون اینترنت نیز به مطالب دسترسی پیدا کنند.

اتوماسیون : اتوماسیون در هر سیستم عامل ممکن است از بسیاری جهات کمک کند. این در دراز مدت به ذخیره ، پیکربندی و دسترسی به داده های سیستم شما کمک می کند. فرآیند اتوماسیون از بسیاری از جنبه های پلتفرم یادگیری آنلاین از جمله ایجاد گزارش ، فیلتر کردن نتایج ، مرتب سازی نتایج و غیره مراقبت می کند. به راحتی می توانید یادآورهای مختلفی را در سیستم تنظیم کنید. بر اساس عوامل مختلف داخلی و خارجی ، ایجاد گروه های مختلف از پروفایل آسان می شود. گروه کاربری شما یعنی کارمندان می توانند به راحتی طبق گروه ، موقعیت ، سلسله مراتب ، شعبه و غیره گروه بندی شوند. برای سازمانی با چندین شعبه ، می توان ابتدا آن را بر اساس شعبه ایجاد کرد و سپس بر اساس سایر عوامل طبقه بندی کرد. . در بسیاری از سازمانها یادگیری و توسعه اجباری است و بنابراین ، بستر آموزش آنلاین برای ایجاد انعطاف پذیری برای یادگیری کارکنان ضروری است. اتوماسیون ایجاد یک حساب کاربری در بستر آموزش آنلاین در حالی که عضو جدید در پروسه ورود به سیستم است و سپس ارسال اعلان ها یا یادآوری های ایمیل به صورت دوره ای بهترین راه برای افزایش کشش و اثربخشی است. به راحتی می توان فیلترها را تنظیم کرد و چندین یادآوری بر اساس گروه ، موضوع ، عنوان کارمندان و غیره ایجاد کرد.

مدیریت محتوا: اگر می خواهید پلتفرم یادگیری آنلاین خود را راه اندازی کنید ، باید اطمینان حاصل کنید که بهترین محتوا مطابق با مخاطبان هدف شما در دسترس است. شما باید محتوا را مطابق با اولویت مخاطبان خود ایجاد کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که برنامه درسی و برنامه آموزش آنلاین شما با بازده مورد انتظار همگام هستند. شما باید اطمینان حاصل کنید که محتوای بستر آموزش آنلاین به خوبی تنظیم شده و بصورت تعاملی ایجاد شده است. همچنین می توانید انواع مختلفی از محتوا را در بستر آنلاین بارگذاری کنید تا مطمئن شوید  دانش پژوه آنلاین از نوع محتوای مشابه خسته نمی شود.

سوالات متداول پشتیبانی : این یک عنصر بسیار اساسی برای هر سیستم مدیریت یادگیری است. برای رفع هر مشکلی و یا در صورت نیاز به توضیح به کمک کارکنان پشتیبانی نیاز خواهید داشت. باید لیستی از سوالات و پاسخ ها در قسمت FAQ بارگذاری شود تا پشتیبانی تحت فشار مشتریان نباشد. اگر بخش سوالات متداول به درستی به روز شود ، تیم IT بار کمتری دارد. شما باید یک قالب آنلاین و قالب قابل بارگیری از بخش سوالات متداول در پورتال ایجاد کنید. وجود سیستم پشتیبانی فناوری اطلاعات برای حل مسائل پیچیده تر هنوز ضروری است.

تست کاربر: فرآیند پیاده سازی سیستم مدیریت یادگیری بسیار دشوار است و در صورتی که به دنبال راه اندازی دوره آموزش آنلاین هستید ، باید از آزمایش مناسب کاربر از پورتال LMS اطمینان حاصل کنید. همچنین باید گروهی از کاربران را برای آزمایش سیستم LMS بر اساس نقش و تجربه کاربر ایجاد کنید. اگر همه کاربران بتوانند در هنگام بررسی همه ویژگی های بستر آموزش آنلاین ، به همه موارد موجود در پورتال LMS اشاره کنند ، آزمایش کاربر موفقیت آمیز است. قبل از راه اندازی پورتال ، از حل شدن همه مشکلات اطمینان حاصل کنید.

بازاریابی: شما باید برای ایجاد علاقه در بین مردم بر روی برنامه بازاریابی تمرکز کنید. تلاش های بازاریابی شما باید حول مخاطبان و مزایای آن باشد. اسناد بازاریابی مختلفی از جمله ایمیل ، پیامک ، شبکه های اجتماعی، بروشور و غیره وجود دارد. شما می توانید چندین کمپین ایجاد کنید و برای هر برنامه ای برنامه استعدادیابی را تنظیم کنید. همچنین می توانید نظرسنجی آنلاین ایجاد کنید تا از کاربران ایده بگیرید. هر جایزه ای را که برنامه ریزی کنید ، باید به اندازه کافی تشویق کننده باشد تا حداکثر مشارکت دیده شود.
 اثربخشی : هنگامی که سیستم مدیریت یادگیری خود را راه اندازی کردید ، اندازه گیری اثربخشی را فراموش نکنید. اندازه گیری اثربخشی هر سیستم ضروری است. عوامل مختلفی وجود دارد که باید هنگام اندازه گیری اثربخشی مورد توجه قرار گیرد. شما همه موارد پورتال را مدیریت می کنید ، از جمله تطابق آموزشی که تعامل فراگیران را نشان می دهد. همچنین می توانید با درخواست بررسی از طرف کاربران ، اثربخشی را بررسی کنید. پس از شرکت در نظرسنجی آنلاین ، بازخوردهای منفی را بررسی کنید و سعی کنید آن را در اسرع وقت برطرف کنید. این بررسی ها می تواند به شما در بداهه پردازی اثر بخشی پورتال کمک کند.

خرید و نصب پورتال جدید سیستم مدیریت یادگیری فقط آغاز همه چیز است. شما باید مخاطبان هدف خود را بشناسید و متناسب با آن محتوا ایجاد کنید تا مخاطبان درگیر استفاده از سیستم مدیریت یادگیری شوند. به منظور اطمینان از انتقال آسان سیستم جدید مدیریت  در سازمان خود ، باید تیم یادگیری و توسعه را با هر آنچه لازم است تسهیل کنید.

اگر شما نیاز به دانستن بیشتر در مورد سیستم مدیریت یادگیری کامل برای سازمان خود دارید و باید همه چیز را با جزئیات بدانید ، پس بهویزنسر بزنید.

کلمات کلیدی :     
اشتراک گذاری :