توسعه مهارت های مدیریتی برای همه افراد حرفه ای مهم است. طبق مجمع جهانی اقتصاد ، مدیریت افراد یکی از 10 مهارت برتر برای پیشرفت در نیروی کار امروز است. علاوه بر این ، تحقیقات انجام شده توسط گالوپ نشان می دهد شرکت هایی که دارای مدیران با استعداد هستند ، سودآوری بیشتر ، افزایش سطح بهره وری و نمرات بالاتری از مشارکت کارکنان را تجربه می کنند - که نشان می دهد مدیریت حیاتی برای فرهنگ و موفقیت سازمان می تواند باشد. خواه یک مدیر مشتاق یا فصلی باشید ، مراحلی وجود دارد که می توانید برای بهبود نحوه نظارت و هدایت افراد ، محصولات و پروژه ها انجام دهید. در اینجا هفت روش وجود دارد که می توانید مدیر بهتری شوید و حرفه خود را ارتقا دهید.

راهکارهای بهبود مهارت مدیریت

1. تصمیم گیری خود را تقویت کنید.

تصمیم گیری صحیح برای مدیران مهارت مهمی است. از نظارت بر یک تیم تا هدایت یک جلسه مهم ، یک مدیر موثر ،  نیاز به دانستن چگونگی تجزیه و تحلیل مشکلات پیچیده تجارت و اجرای برنامه ای برای حرکت به جلو دارد. اجزای زیر - که به آنها "سه C" گفته می شود - به عنوان عناصر اساسی برای یک فرایند تصمیم گیری موفق ارائه می شوند:

درگیری سازنده: شامل درگیر کردن اعضای تیم شما در روند تصمیم گیری است. از دیدگاه ها و بحث های متنوعی دعوت می کند و حل خلاقیت مسئله را تحریک می کند.

ملاحظه: کلیه ذینفعانی که در تصمیم گیری شرکت می کنند باید قبل از تعیین راه حل احساس کنند که نقطه نظرات آنها به طور عادلانه مورد توجه قرار گرفته است. بدون این حس تصدیق ، ممکن است تمایل کمتری به تعهد و اجرای راه حل داشته باشند.

بسته شدن: این عملکردی است که اطمینان حاصل می کند ذینفعان قبل از اقدام به یکسان بودن این امر مستلزم تعریف آنچه که یک پروژه یا ابتکار عمل به عنوان "انجام شده" در یک دوره مشخص تعیین می کند ، تعیین اینکه آیا چیزی برای انجام باقی مانده است یا خیر ، و اطمینان از توافق همه در مورد موفقیت نتیجه است. با اطمینان از اینکه فرآیند تصمیم گیری شما این خصوصیات را در بر می گیرد ، می توانید در سازمان خود یک کمک کننده اصلی باشید و بر زمینه تصمیم گیری تأثیر بگذارید.

2. خودآگاهی را پرورش دهید

سطح بالایی از خودآگاهی برای مدیران حیاتی است و این همان چیزی است که افراد با عملکرد بالا را از سایر افراد در محل کار جدا می کند. این اصل هوش هیجانی نیاز به درون بینی و ارزیابی صادقانه نقاط قوت و ضعف شما دارد. از طریق مشارکت در ارزیابی شخصی و مراجعه به همکاران معتمد برای کسب بینش در مورد گرایش های مدیریتی خود ، می توانید مسیری را برای پیشرفت حرفه ای خود ترسیم کنید که در مناطقی که نیاز به پیشرفت دارید ، پیشرفت کند و شما را قادر سازد بهترین ها را در خود و دیگران به نمایش بگذارید. .

3. اعتماد سازی کنید

اعتماد می تواند مزایای بی شماری را در محل کار به دست آورد. طبق تحقیق مشخص شده در هاروارد تجارت ریویو ، کارمندان شرکت های با اعتماد بالا گزارش می دهند:

استرس کمتر

انرژی بیشتر در محل کار

بهره وری بالاتر

تعامل بیشتر

به دنبال برقراری ارتباط عمیق تر با همکاران خود با درگیر شدن در گفتگوهای کوچک قبل از جلسات و کسب اطلاعات بیشتر در مورد زندگی آنها در خارج از محدوده کار آنها باشید. علاوه بر این ، گفتگوی فراگیر در مورد اختلافات شخصی و شغلی را تشویق کنید و در بحث ها از دیدگاه های متنوع استقبال کنید. با این کار می توانید همدلی را در بین تیم خود پرورش دهید و منجر به احساس رفاقت ، تعلق و انگیزه بیشتر شوید.

4- یک ارتباط بهتر  داشته باشید.

مهارت های ارتباطی قوی ویژگی بارز هر مدیر موفق است. حضور در یک نقش مدیریتی شامل مقابله با شرایط پیچیده تجارت و اطمینان از اینکه تیم شما از اطلاعات و ابزارهای لازم برای موفقیت برخوردار است.

هنگام مواجهه با چالش هایی مانند تغییر در سازمان ، در مورد وظایف پیش رو شفاف باشید و تیم خود را با یک دیدگاه مشترک که چگونه شرکت شما می تواند از انتقال قریب الوقوع بهره مند شود ، القا کنید. به طور مداوم به روزرسانی کنید و برنامه حرکت به جلو را تکرار کنید تا اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما همسو هستند و می فهمند که چگونه عوامل کار آنها در اهداف بزرگتر شرکت ها قرار دارد.

5. ورود به سیستم منظم

این کار را به عادت خود تبدیل کنید و به طور منظم در خارج از بررسی عملکرد سالانه خود با کارمندان خود چک کنید. طبق تحقیقات انجام شده توسط گالوپ ، اعضای تیمی که مدیران آنها بازخورد هفتگی ارائه می دهند به پایان رسیده اند:

پنج برابر بیشتر احتمال دارد که کاملاً موافق باشند که بازخورد معنی داری دریافت می کنند

سه برابر بیشتر احتمال دارد که کاملاً موافق باشند که انگیزه انجام کارهای برجسته را دارند

دو برابر بیشتر احتمال دارد که در کار مشغول شوید

هنگام ارائه بازخورد به کارمندان خود ، مکالمه را غیررسمی نگه دارید و به جای شخصیت وی ، روی پیشرفت شخص در جهت اهداف سازمانی تمرکز کنید. علاوه بر این ، به آنها کمک کنید تا یک برنامه عملی برای حرکت به جلو تنظیم کنند ، و هنگام مقابله با مراحل بعدی ، نقش خود را به عنوان یک مشاور قابل اعتماد تأیید کنید.

6. زمان تأمل را از بین ببرید

فراتر از اعلام حضورهای منظم ، برای تأمل و بررسی کارهای تیم خود ، یک ردیف سازگار تنظیم کنید. در یک مطالعه توسط استادان دانشکده بازرگانی هاروارد ، فرانچسکا جینو و گری پیسانو ، مشخص شد که کارکنان مرکز تماس که 15 دقیقه در پایان روز کاری منعکس می کردند ، 23 درصد بهتر از کسانی بودند که این کار را نکردند.

در یک مصاحبه ویدئویی برای مدیریت ملزومات ، پروفسور امی ادموندسون ، گفت که تأمل برای یادگیری بسیار مهم است.

ادموندسون می گوید: "اگر وقت و مکان لازم برای تأمل در مورد آنچه که انجام می دهیم و نحوه انجام آن نداریم ، نمی توانیم یاد بگیریم." "امروزه در بسیاری از سازمانها ، مردم بیش از حد مشغول هستند. آنها  هر روز می روند و فکر می کنند ، "من وقت تأمل ندارم." این یک اشتباه بزرگ است ، زیرا اگر وقت تأمل ندارید ، وقت یادگیری ندارید. شما به سرعت منسوخ خواهید شد. مردم برای تنظیم وقت به تأمل نیاز به انضباط شخصی و انضباط جمعی دارند. "

مدت کوتاهی پس از اتمام یک ابتکار یا پروژه ، جلسات تأمل را ترتیب دهید و از همه اعضای تیم خود برای مشارکت دعوت کنید ، صراحت و بحث و گفتگو را تشویق کنید. از مشکلات و مسائلی که قابل حل هستند ، استفاده کنید و یک برنامه اقدام اصلاحی را ترسیم کنید تا در اقدامات بعدی خود با مشکلات مشابه روبرو نشوید.

7. آموزش کامل مدیریت

فراتر از کار روزمره ، ادامه تحصیل می تواند یک روش موثر برای تقویت مهارت های مدیریتی شما باشد.

از طریق آموزش های اضافی ، مانند یک دوره مدیریت آنلاین ، می توانید تکنیک ها و ابزارهای جدیدی را بیاموزید که به شما امکان می دهد فرایندهای سازمانی را به نفع خود شکل دهید. همچنین می توانید در معرض شبکه همتایان با زمینه ها و چشم اندازهای مختلف قرار بگیرید که می توانند رویکرد مدیریتی شما را آگاه کنند و به رشد حرفه ای شما کمک کنند.

کلمات کلیدی :   
اشتراک گذاری :