Warning: session_start(): open(/opt/alt/php74/var/lib/php/session/sess_b7b9e109fbf0114c8742ddd0d0dfbe94, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in /home/adivnet/domains/vizen.ir/public_html/main_config/config/top_config.php on line 3

Warning: session_start(): Failed to read session data: files (path: /opt/alt/php74/var/lib/php/session) in /home/adivnet/domains/vizen.ir/public_html/main_config/config/top_config.php on line 3
چگونه می توان یک نظرسنجی رضایت بخش برای دوره های آنلاین انجام داد؟

انجام نظرسنجی رضایت برای موسسات آموزشی، عملی سودمند است. این اقدام به ایجاد یک کانال گفتگو با مخاطبان کمک می کند ، که احساس ارزش بیشتری می کنند و آموزشگاه را قادر می سازد خدمات قاطعانه تری ارائه دهد که مطابق با نیازها و ترجیحات مصرف کننده توسعه یافته است.

مزایای استفاده از نظر سنجی در دوره های آنلاین

نظرسنجی ابزاری عالی برای هر موسسه ای است که دوره های آنلاین برگزار می کند. با کشف آنچه دانش پژوهان شما در مورد دوره های شما فکر می کنند و انتظار دارند ، می توانید مطالب آموزشی متمرکزتر ایجاد کنید ، اشتباهات را تصحیح کنید و بر اساس داده های مشخص تنظیم کنید. یک دوره آنلاین خوب انتظارات دانش پژوهان شما را برآورده می کند ، که مفید است. اما ، یک دوره عالی آنلاین بیش از انتظارات دانشجویان است. به هر حال ، وقتی چیزی نتیجه ای بالاتر از حد متوسط را ارائه می دهد ، مردم تمایل دارند در مورد آن نظر دهند و این اقتصادی ترین و موثرترین شکل تبلیغات است. یک دوره کاملاً واجد شرایط نیز یک فرصت عالی تجاری است.

اگر از نتیجه ی نظرسنجی خود خشنود هستید ، می توانید از فرصت استفاده کنید و دوره های تکمیلی را به همان دانشجویانی که قبلاً تجربه خوبی با نام تجاری شما داشته اند و مطمئناً احساس امنیت و علاقه بیشتری به خرید محصول دیگری از شما می کنند ، ارائه دهید.

سپس این سوال مطرح می شود: چگونه سطح رضایت دانشجویانم را تشخیص دهم؟ خیلی ساده : از آنها بپرسید!

انجام نظرسنجی نسبتاً ساده است ، به شرطی که به درستی ، با اهداف کاملاً مشخص و متعهد به بهبود خدمات ، با هدف جلب رضایت واقعی مشتریان شما انجام شود. برای اینکه نتیجه بررسی رضایت ، مشخص شود ، نیازی نیست که از یک تحلیل پیچیده ، پر از تجزیه و تحلیل دقیق و وقت گیر شروع شود بلکه  به گونه ای طراحی شود که درک آن آسان باشد. بخاطر داشته باشید که اگر طولانی و بیش از حد پیچیده باشد ، هیچ کس نمی خواهد چند دقیقه برای انجام نظرسنجی شما وقت بگذارد.

راه های استفاده از نظر سنجی

سوال بعدی که اغلب مطرح می شود این است: چگونه می توان از نظر سنجی استفاده کرد؟

از کجا می توان افرادی را پیدا کرد که برای موسسه شما مایل به پاسخگویی باشند؟ خوب ، می توانیم بگوییم که اینترنت امروزه این کار را کمی ساده تر می کند ، با توجه به اینکه چند سال پیش لازم بود برای نزدیک شدن به مردم به خیابان ها برویم. به عنوان مثال شبکه های اجتماعی دیدار بین مصرف کنندگان و مشاغل را تسهیل می کنند. همچنین ارسال پرسشنامه از طریق ایمیل ، واتس آپ ، پیام کوتاه ، وب سایت ، انجمن ، چت و سایر رسانه های آنلاین کاملاً ساده است ، به طوری که دانشجویان شما بتوانند هر زمان که بتوانند پاسخ دهند ، همچنین تأکید کنید که هدف از تحقیق بهبود کیفیت دوره است .

امتیاز خالص تبلیغ کننده

یک روش بسیار کارآمد که به عنوان نظرسنجی دانشجویان استفاده می شود ، امتیاز خالص محرک (NPS ) است.

این روش بر اساس یک سوال ساده است:

"در مقیاس 0 تا 10 ، چقدر این دوره را به یک دوست توصیه می کنید؟"

این سوال تنها به شما امکان می دهد تا احساس مشتری نسبت به شرکت را به سرعت اندازه گیری کنید.

از آنجا که مشتری احتمالا رضایتمندی بالایی در مراجعه به دوره شما نشان می دهد ، مطمئناً به ساختار ارائه شده توسط آموزشگاه شما و نحوه ارائه دوره آموزشی شما اعتماد دارد.

برای محاسبه NPS ، ارزیابی های منفعل نادیده گرفته می شوند (نمره 7 یا 8). سپس درصد ارتقا مشتریان (نمره 9 یا 10) را در نظر بگیرید و درصد مشتریان زیان آور را کم کنید (نمره 0 تا 6).

فرمول محاسبه به شرح زیر است:

درصد مشتری های تبلیغی منهای مشتریانی که ردیابی می کنند  مساوی با  NPS می شود.

نتیجه یک عدد است که از 0 تا 10 است. اگر نمره شما کم است ، به این معنی است که مشتریان ناراضی زیادی دارید ، این نشان می دهد که در دوره شما نیاز به پیشرفت است.

در میان مزایای مختلف NPS ، موارد زیر برجسته است:

•  سادگی

 • چابکی در تجزیه و تحلیل

• ابزار برنامه ریزی

 • اندازه گیری طولانی مدت

 • افزایش تعداد دانش پژوهان

موفقیت هر شغلی به رضایت مشتریان آن بستگی دارد. به دانشجویان خود بهترین دوره ممکن را ارائه دهید و با گفته های آنها همراه باشید. از بازخورد مثبت و منفی به نفع کسب و کار خود استفاده کنید و همیشه پیشرفت کنید.

4 نکته برای تهیه نظر سنجی برای دوره های آنلاین

نظرسنجی رضایت ، یک کانال ارتباطی مستقیم و کارآمد با مخاطبان شماست.

این ابزار فرصتی را برای دانش آموز فراهم می کند تا نظر خود را بیان کنند ، نارضایتی خود را از چیزی که انتظارات او را برآورده نمی کند ابراز کند و همچنین آنچه را که بیش از حد انتظاراتش است ، تحسین کند.

برخی از اطلاعاتی که یک نظر سنجی برای دوره های آنلاین می تواند ارائه دهد عبارتند از:

•  درک برداشت مخاطب از کلاسها ؛

 •  پیشنهادات مربوط به پیشرفت را جمع آوری کنید.

• کیفیت مطالب را ارزیابی کنید.

نظرسنجی ابزار مهمی برای مربی در مورد پیشرفت بیشتر دروه های خود  است و در این روش برای حفظ دانش پژوهان ، برخی از نکات را برای ایجاد زمینه بررسی رضایت موثر فراهم می کند.

ارزیابی کلی

روش ارزیابی کوتاه و موثر ، که در آن یک یادداشت کلی برای دوره خود بخواهید. به یاد داشته باشید که هیچ کس دوست ندارد وقت زیادی را برای پاسخ دادن به سوالات صرف کند ، بنابراین برای سهولت کار ، از یک مقیاس عددی برای مخاطب استفاده کنید تا امتیاز کلی را تعیین کند. به عنوان مثال ، از 1 تا 5 باشد

ارزیابی جنبه های اصلی دوره

جنبه های اصلی دوره آنلاین خود را مشخص کنید و از شرکت کنندگان سوال بپرسید تا هرکدام را جداگانه ارزیابی کنند. حفظ همان حالت امتیازدهی مهم است ، بنابراین اگر قبلاً از روش مقیاس عددی استفاده کرده اید ، با آن ادامه دهید. علاوه بر این که برای مصاحبه شونده راحت تر است ، مقایسه موارد و درک آنچه که آنها بیشتر و کمتر دوست دارند آسان تر است.

سوالات باز

همیشه فضایی را برای مصاحبه شونده بگذارید تا هرچه می خواهد بنویسد. پیشنهاد یا شکایت ، همه این توضیحات مهم هستند و می توانند به شما کمک کنند اطلاعات مناسب را برای بهبود دوره آنلاین خود کسب کنید.

نشانگر

در اینجا به روش Net Promoter Score برمی گردیم. یک روش عالی برای اندازه گیری رضایت از دوره این است که بپرسید آیا فرد شما را به دیگران ارجاع می دهد یا مثلاً دوره های بعدی را شرکت می کند . اینها سوالات تکراری در نظرسنجی رضایت است و همچنین نشان خواهد داد که آیا مشتریان از دوره شما راضی هستند یا خیر.

تجزیه و تحلیل نتایج

برای ارزیابی نتیجه بررسی رضایت خود ، نمره کلی و تعداد افرادی را که گفتند شما را معرفی می کنند تجزیه و تحلیل کنید . اگر بیشتر پاسخ ها منفی است ، لازم است ارزیابی هر یک از موارد را به صورت جداگانه بررسی کنید و بدانید که چه چیز خوشایند نیست. با این حال ، اگر اکثر قریب به اتفاق پاسخ ها مثبت باشد ، به این معنی است که دوره آنلاین شما نتایج خوبی داشته است و در مسیر درستی قرار دارید.

تجزیه و تحلیل نتایج هر سوال را می توان با اضافه کردن نتایج مثبت و نتایج منفی انجام داد. سوالاتی که تعداد پاسخهای منفی آنها بیشتر است ، نیاز به توجه بیشتری دارند. سرانجام ، با اطمینان از کیفیت حتی بالاتر ، گزارشی با تمام نتایج بدست آمده برای راهنمایی در طول برنامه ریزی کلاسهای بعدی تهیه کنید.

کلمات کلیدی :       
اشتراک گذاری :