فناوری با ارائه ی شیوه های مختلف آموزشی و یادگیری ، افراد را برای کسب آگاهی در زمینه ی مورد علاقه ی خودشان تشویق می کند و یادگیری ساده تری را میسر می سازد . امروزه با پیدایش آموزش الکترونیکی ، تصورات قبلی در زمینه نیاز به امکانات فیزیکی بسیار برای امر آموزش و یادگیری در سطح عمومی و آموزش عالی متحول و دگرگون شده است اکنون با به صحنه آمدن مراکز آموزش الکترونیکی ، امکان یادگیری در هر زمینه‌ای ، برای هر فردی و در هر زمان و مکانی به صورت مادام‌العمر فراهم است.

سیستم مدیریت موسسات آموزشیویزندر کنار بسیاری از امکاناتی که به صورت یکپارچه در اختیار موسسات و مراکز آموزشی قرارداده است ، سیستم مدیریت یادگیری (LMS) را در سیستم خود ارائه می دهد.  در این مقاله به بررسی سیستم مدیریت یادگیری (LMS) به عنوان یکی از مهمترین سیستم های مدیریت آموزشگاه  و امکانی که  ویزن در اختیار مدیران موسسات قرارمی دهد، می پردازیم.

سیستم مدیریت یادگیری (LMS) مخفف Learning Management System است. LMS  سیستمی است که کلیه نیازهای آموزشی موسسه را به صورت الکترونیکی و اینترنتی برآورده می‌کند. با داشتن سیستم LMS می‌توان کلیه فعالیت های آموزشی موسسه را به صورت اینترنتی انجام داد. سیستم مدیریت یادگیری  LMS یک برنامه نرم افزاری برای مدیریت ، مستند سازی ، ردیابی ، گزارش ، اتوماسیون و تحویل دوره های آموزشی ، برنامه های آموزشی ، یا برنامه های یادگیری و توسعه است.

LMS مزایای زیادی دارد از جمله این که :

1) نیازی به حضور فیزیکی همه شرکت کنندگان در یک مکان نیست.

2) برای سازمان‌های بزرگ که در سراسر ایران شعبه دارند ، می‌توان یک برنامه آموزشی واحد را اجرا کرد.

3) دانشجویان شهرستان ها می‌توانند از همان کیفیت و همان کلاس درس برگزار شده در شهر یا کشور مورد نظرشان) استفاده کنند.

4) زمان استاد و فراگیران برای رفت و آمد و حضور در کلاس تلف نمی شود.

5) امکان تصحیح آنلاین تکالیف و نمرده دهی آنلاین وجود دارد.

6) منابع بسیاری از طریق اینترنت ، می‌توانند بین اساتید و دانشجویان جابجا شوند.

بعد از اینکه توضیحات سیستم مدیریت یادگیری را خدمت شما بیان نمودیم حال به این نکته می پردازیم که آیا نرم افزار مدیریت آموزشگاه ویزن چنین امکانی را برای مدیران آموزشگاه فراهم نموده است که آنها بتوانند دانش پژوهان خود را پشتیبانی کنند تا رضایت آنها را جلب نمایند.

پاسخ این سوال قطعا مثبت است. زیرا ویزن یک سیستم آموزشی یکپارچه است که تمامی جوانب مورد نیاز مدیریت آموزشگاه و مراکز آموزشی را مدنظر قرارداده است.

در سیستم مدیریت یادگیری (LMS) کلیه امکانات مربوط به امور آموزش بصورت یکپارچه وجود دارد که باعث سرعت عمل و دقت در اجرای این امور خواهد شد .برخی از این امکانات شامل تعریف دپارتمان ، گروه ، دوره ها ، شیوه های ارائه دوره همچون حضوری یا مجازی – مدل ثبت نام آنلاین یا آفلاین – و همینطورامکان ارائه خدمات ارزش افزوده همچون فروش محصولات آموزشی  ، که می تواند امکان فعالیت موسسه را در زمینه های مختلف فراهم کند.

در ادامه به برخی از امکانات سیستم مدیریت یادگیری (LMS) کهویزندر اختیار مدیران موسسات می گذارد، اشاره می کنیم:

1. تعریف و مدیریت دپارتمان

2. تعریف و مدیریت گروه

3. تعریف دوره

4. مدیریت ترم

5. مدیریت کارگاه های آموزشی

6. مدیریت آزمون ها

7. مدیریت آموزش های کوتاه مدت(پودمان)

8. مدیریت گواهینامه های دوره های آموزشی (دوزبانه)

9. امکان بارگذاری و دریافت سوابق آموزشی

10. ایجاد محتوای آموزشی

11. مدیریت برگزاری دوره های آموزشی

12. امکان پیش ثبت نام در دوره ها

13. امکان ثبت نام و انصراف

14. مدیریت لیست حضور و غیاب

15. امکان درج نمرات در آزمون های مختلف کلاسی ، آنلاین و عملی

16. نظر سنجی دوره های برگزار شده

17. نظرات کاربران در مورد دوره

18. امکان تعریف فضاهای کالبدی و کلاسی

در پایان این نکته قابل ذکر است که نرم افزار مدیریت آموزشگاه ویزن این امکان را به افراد می دهد که بتوانند آموزشگاه مجازی خود را بدون نیاز به مکان فیزیکی که هزینه های آن بسیار بالا است ، راه اندازی کنند و مدیریت موسسه را بصورت مجازی در اختیار بگیرند و از تمامی جهات نیازهای خود را برآورده سازند.

کلمات کلیدی :      
اشتراک گذاری :