آموزش الکترونیکی ، آموزش از راه دور ، یادگیری آنلاین ، برخی از اسامی است که به این شکل از آموزش داده می شود و هر روز فضا و پیروان بیشتری پیدا می کند.

مزایایی که کلاس های آنلاین ارائه می دهند ، مانند انعطاف پذیری زمان ، مکان و زمان یادگیری ، نیازهای ناشی از سبک زندگی اکثر افراد که زمان کمتری برای رسیدن به کلاس و انجام برنامه های ثابت دارند ، را برآورده می کند .

این واقعیت را ابزاری به نام سیستم مدیریت یادگیری (LMS) ،که یک بستر آموزش الکترونیکی برای آموزش از راه دور است ، مورد توجه قرار می دهد .

سیستم مدیریت یادگیری چیست؟

LMS نرم افزاری است که کلیه ابزارهای ایجاد و فروش دوره های آنلاین را فراهم می کند. این برنامه مجهز به ویژگی هایی است که به شما امکان تعامل با دانشجویان ، مدیریت ثبت نام ، پرداخت و غیره را می دهد و هدف آن کمک به یادگیری آنلاین است. علاوه بر مدیریت دوره ها ، سیستم های آموزش الکترونیکی به مدیران آموزشی  امکان می دهند تا دوره های دلخواه خود را در صفحه شخصی سازی شده آموزشگاه ایجاد کنند.

با سیستم های مدیریت یادگیری ، مدیران آموزشگاه یا مدرسین امکانات کامل یک وب سایت را برای فروش دوره ها و همچنین تعریف هویت بصری خود با استفاده از تصاویر و متن های مورد علاقه خود را در اختیار دارند .

در حال حاضر ، علاوه بر مدارس و دانشگاه ها ، سیستم های آموزش از راه دور به طور گسترده ای در شرکت ها به عنوان راهی برای احراز صلاحیت ، آموزش و به روزرسانی کارمندان مورد استفاده قرار می گیرند.

پلتفرم های آموزش الکترونیکی از طریق طیف وسیعی از امکانات ، مانند کتابخانه مجازی ، انجمن گفتگوی بین همکاران و معلمان ، ارزیابی و سایر موارد ، بستر آموزش الکترونیکی دانش آموزان را به روشی شخصی و انعطاف پذیر تسهیل می کنند.

مزایای بسترهای آموزش الکترونیکی

مزیت یک بستر آموزش الکترونیکی برای شرکت ها و موسسات آموزشی اساساً امکاناتی است که ارائه می دهد ، زیرا آماده است! یعنی با تمام فناوری ها و ابزارهای لازم برای آموزش ، بدون نیاز به نصب بر روی رایانه های شخصی ، قابلیت استفاده را دارد.

 همین مزایا برای هر شخصی که به فروش دوره های شخصی خود در هر رشته یا دانشی علاقه مند است قابل استفاده است .

مزایای بستر آموزش الکترونیکی :

 • ایجاد و مدیریت دوره ها

 • ثبت نام و مدیریت دانش آموزان

• ابزار کار با فیلم ها

• پشتیبانی پرونده ها

• مدیریت پرداختی ها

• ابزاری برای نظارت بر پیشرفت دانشجو

• ابزاری برای تعامل با دانشجویان.

علاوه بر موارد فوق ، امکان سازماندهی مطالب دوره و دروس به هر روشی که فکر می کنید برای تسهیل استفاده و یادگیری بهتر نیاز است، وجود دارد.

یک بستر کامل آموزش الکترونیکی ، امکان میزبانی و دسترسی به مطالب در انواع مختلف قالب ها ، مانند اسناد ، فیلم ها و برنامه های آفیس را فراهم می کند.

از میان تمام ویژگی های موجود ، می توان برخی مواردی را که برای ایجاد دوره های آنلاین از اهمیت بالایی برخوردار هستند برجسته کرد:

شخصی سازی سیستم LMS

این امکان مفید برای معلمان و مدیران آموزشگاه ها است که به  آنها اجازه می دهد تا هویت خود را حفظ کنند و بتوانند سیستم LMS  را مطابق با برند خود شخصی سازی کنند.

پنل کاربری دانشجویی

برای تسهیل تعامل ، بسیار مفید است.  پنل کاربری دانشجویی این امکان را می دهد که معلمان و دانش آموزان بتوانند به آسانی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.  بنابراین این امکان مکالمه و ایجاد رابطه بین کاربران و فضای بحث ، علاوه بر پاسخ به سوالات ، کمی از تجربه کلاس را شبیه سازی می کند.

مدیریت مالی

امکانی که به وسیله آن می توانید پرداخت ها را مدیریت کنید ، به طور معمول ، مدیریت مالی این امکان را می دهد  تا کنترل جریان وجه نقد به طور کارآمد و ایمن تسهیل شود. همچنین یک بستر آموزش الکترونیکی باید امکان پرداخت شهریه دوره را با سیستم های پرداخت آنلاین ، داشته باشد.

دامنه شخصی

داشتن دامنه شخصی برای شرکت ها و متخصصانی که می خواهند یک بستر آموزش الکترونیکی کاملاً سفارشی شده داشته باشند از ارزش بالایی برخوردار است. در بسیاری از موارد ، این امر به اعتبار بیشتر کمک می کند و تصویری از حرفه ای بودن به تجارت می دهد ، زیرا دانشجویان می توانند که به وب سایت اختصاصی شرکت دسترسی پیدا می کنند.

سیستم واکنشگرا

در حال حاضر ، ضروری است که وب سایت توسط هر نوع دستگاهی ، اعم از دسک تاپ یا موبایل ، کاملاً قابل دسترسی باشد. فقط باز کردن صفحه در دستگاه های مختلف کافی نیست ، بلکه باید با قالب های مختلف صفحه نمایش و حالت های ناوبری سازگار باشد و بهترین تجربه را به کاربر ارائه دهد ، به طوری که وی به دلیل دشواری استفاده از ادامه دوره منصرف نمی شود.

کلمات کلیدی :     
اشتراک گذاری :