سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است که  به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام میگیرد. فاکتورهای زیادی در سئو سایت تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا لینک‌های ورودی به سایت شما از سایت‌های دیگر، گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت شما برای موتورهای جستجو را سئو می نامیم.

نرم افزار مدیریت آموزشگاه ویزن در کنار بسیاری از امکاناتی که به صورت یکپارچه در اختیار موسسات و مراکز آموزشی قرارداده است، بهینه سازی موتورهای جستجوگر برای وب سایت را در سیستم خود ارائه می دهد.  در این مقاله به بررسی بهینه سازی موتورهای جستجوگر (SEO) به عنوان یکی از مهمترین سیستم های مدیریت آموزشگاه  و امکانی که  ویزن در اختیار مدیران موسسات قرارمی دهد، می پردازیم.

کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که می‌توان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد. البته خود سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیب‌های اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن می‌سازند و به‌کار می‌برند.

هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبه‌ی بهتری را به مقاله‌ها و محتوای یک سایت اختصاص دهند.

بعد از اینکه تعریف و هدف سیستم بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر را خدمت شما بیان نمودیم حال به این نکته می پردازیم که آیا نرم افزار مدیریت آموزشگاه ویزن چنین امکانی را برای مدیران آموزشگاه فراهم نموده است تا آنها بتوانند وب سایتی داشته باشند که در صفحه اول گوگل نمایه شود؟

پاسخ این سوال قطعا مثبت است. زیرا ویزن یک سیستم آموزشی یکپارچه است که تمامی جوانب مورد نیاز مدیریت آموزشگاه و مراکز آموزشی را مدنظر قرارداده است. بر اساس این مطلب در ادامه معرفی مختصری از  امکان سئو و بهینه سازی صفحات وب برای موتورهای جستجو توسط ویزن ارائه می دهیم.

وجود یک وب سایت برای معرفی موسسه یکی از مهم ترین نیازهای موسسات آموزشی است ولی حیاتی ترین مسئله برای یک وب سایت حضور موثر در موتورهای جستجو همانند گوگل است . هر مدیری علاقمند است که با جستجوی دوره ای خاص (مثلا دوره آموزش برنامه نویسی PHP) توسط کاربران در موتورهای جستجو ، دوره ی ارائه شده توسط آموزشگاه او نیز در لیست موتور جستجو بخصوص در صفحه اول نمایش داده شود ، که از این طریق احتمال جذب و ثبت نام مخاطب در دوره ی مذکور بیشتر خواهد شد.  توجه به این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که پیوستگی وب سایت شما با شبکه های اجتماعی  ، میتواند در معرفی موسسه  شما در حوزه وب بسیار موثر باشد.  در ادامه به برخی از امکانات سیستم مدیریت محتوا (CMS) یا وب سایت اطلاع رسانی که ویزن در اختیار مدیران موسسات می گذارد، اشاره می کنیم:

1. حضور موثر در موتورهای جستجو همانند گوگل

2. امکان ایجاد صفحات سفارشی در پرتال

3. معرفی دوره های آموزشی در فضای وب

4. قابلیت بلاگ

در پایان این نکته قابل ذکر است که نرم افزار مدیریت آموزشگاه ویزن این امکان را به افراد می دهد که بتوانند آموزشگاه مجازی خود را بدون نیاز به مکان فیزیکی که هزینه های آن بسیار بالا است ، راه اندازی کنند و مدیریت موسسه را بصورت مجازی در اختیار بگیرند و از تمامی جهات نیازهای خود را برآورده سازند.

کلمات کلیدی :       
اشتراک گذاری :